Društvo za informatiku Srbije i Privredna komora Srbije – Udruženje za elektronske komunikacije i informaciono društvo organizuju u ponedeljak 15 juna 2020. od 10:00 – 10:40 časova onlajn vebinar

 

Prednosti i problemi rada od kuće

 

 

Teme:

  • rad od kuće kada je to nemoguće u kompaniji,
  • veći učinak i produktivnost,
  • smanjivanje troškova u kompaniji,
  • veće slobodno vreme,
  • naknada troškova rada od kuće,
  • postojeći propisi i rad od kuće…

 

Uvodničari:

  • Vladan Atanasijević, ComTrade
  • Milan Perać, Clico Adriatic
  • Marina Repac, Informatika a.d.
  • Zoran Došlić, Coming

 

Link za kontakt:

https://meetingsemea9.webex.com/meetingsemea9/j.php?MTID=mdd7768dc507efcf19bf4abea8486f9b7

 

Voditelji:

  • Marjan Stojanović, Privredna komora Srbije
  • Nikola Marković, Društvo za informatiku Srbije

 

Rad IT kompanija od kuće je bio uspešan

Društvo za informatiku Srbije i Privredna komora Srbije su 15. juna 2020. organizovali vebinar „Prednosti i problemi rada IT kompanija od kuće”.

Svoja iskustva su kao uvodničari predstavili: Vladan Atanasijević (Comtrade), Zoran Došlić (COMING), Marina Repac (INFORMATIKA a.d.), Milan Perać (Clico Adriatic) i Slobodan Dramičanin (ABSoft). Moderatori na vebinaru su bili Nikola Marković (DIS) i Marjan Stojanović (PKS).

Cilj je bio da se sagledaju i razmene iskustva, ocene ostvareni efekti i iznesu predlozi za budući rad u uslovima pandemije i sličnih okolnosti.

Na rad od kuće se prešlo zbog zaštite zdravlja zaposlenih za vreme pandemije, a u cilju izvršavanja preuzetih poslova. Prisutni učesnici vebinara su ocenili da je IT sektor brzo i efikasno prešao na rad od kuće i da su time obezbeđeni: efikasna izrada projektnih rešenja, razvoj naručenih softvera i implementacija rešenja kod korisnika. Nije bilo kašnjenja u izvršavanju ugovorenih poslova. Opšti je utisak da su iskustva IT kompanija sa radom od kuće pozitivna i da neke forme rada od kuće treba negovati i nastaviti i nakon pandemije.

Za potrebe dogovaranja i koordinacije masovno su se koristile mogućnosti koje pruža softver za konferencije (Zoom, Cisco Webex, MS Team i dr.)

Evidentirano je smanjivanje režijskih troškova u kompaniji i troškova za sastanke i putovanja.

Uočeno je da zaposleni radom od kuće efikasnije realizuju pojedine poslove, imaju više slobodnog vremena, štede vreme i novac za odlazak i povratak sa posla i dr.

Izvesni manji problemi za vreme vanrednog stanja su uočeni u obuci korisnika, uvođenju projekata na lokaciji korisnika, uvođenju u posao novo zaposlenih, blagovremenom fakturisanju i dr.

Izražena je želja zaposlenih da se, što pre, svi vrate na svoja radna mesta. Rad u poslovnom prostoru ima ogromne prednosti, jer pruža optimalnu organizacionu i tehnički podršku, kao i pozitivnu interakciju u neformalnim kontaktima.

Pozitivna iskustva sa radom od kuće upućuju na potrebu da se i nakon pandemije iskoriste uočeni efekti ovog oblika rada. Menadžment treba da definiše poslove koji su pogodni za obavljanje od kuće i ubuduće primenjuje “hibridni pristup”.

Održavanje vebinara je izazvalo širi interes stručne javnosti i o tome svedoči prisustvo 52 učesnika.