Društvo za informatiku Srbije, Privredna komora Srbije i Udruženje za elektronske komunikacije i informaciono društvo Privredne komore Srbije organizuju u četvrtak 20. juna 2019. u 12:00 časova
Okrugli sto
Kako novi školski programi doprinose razvoju preduzetničkog duha
i inicijativnosti kod mladih generacija?
Pozvani su da učestvuju:
- dr Gabrijela Grujić, Ministarstvo za prosvetu, nauku i tehnološki razvoj
- Vladan Atanasijević, “ComTrade” i predsednik UO DIS
- Bojana Satarić, nastavnik i član Prosvetnog saveta Srbije
- Zoja Kukić, Start IT
- Nada Stevanović, nastavnica, Arilje
- Nebojša Atanacković, Unija poslodavaca Srbije
- Đorđe Cvetković, „Plativoo“
- Bojan Milenković, Naučno-tehnološki park Beograd
- dr Nebojša Vasiljević, fondacija „Petlja“
- Saša Klopanović, „Mainflux“
- mr. Spira Matić, “SDD ITG”
- Srđan Milosavljević, “ENEL PS”
- Jasna Ristić, ETŠ Nikola Tesla
Voditelji:
- Jelena Jovanović, Privredna komora Srbije
- Nikola Marković, Društvo za informatiku Srbije
Skup se održava u Privrednoj komori Srbije, Beograd, Resavska 15, sala 2
REZIME SA SKUPA
Unapređuje se obrazovanje iz preduzetništva
Društvo za informatiku Srbije i Privredna komora Srbije organizovali su 20. juna 2019. godine okrugli sto „Kako novi školski programi doprinose razvoju preduzetničkog duha i inicijativnosti kod mladih generacija”.
Cilj je bio da se sagleda stanje, razmene iskustva i predlože mere radi daljeg unapređivanja preduzetništva mladih.
Uvodna izlaganja i svoja iskustva su izneli:
- Bojana Satarić,
nastavnica i član Nacionalnog prosvetnog saveta Srbije, - nastavnica Nada Stevanović iz Arilja,
- nastavnica Jasna Ristić iz ETŠ „Nikola Tesla“,
- nastavnik Milan Njegomir iz Školskog centra „Nikola Tesla“ u Vršcu.
Takođe, uvodna izlaganja su imali:
- Vladan Atanasijević iz ComTrade i predsednik UO DIS,
- Zoja Kukić iz Start IT,
- Srđan Milosavljević iz ENEL PS,
- Đorđe Cvetković iz Plativoo,
- Bojan Milenković iz NT Parka Zvezdara,
- dr Nebojša Vasiljević direktor fondacije Petlja
- Biljana Marić savetnica Ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Na početku skupa je rečeno da se u javnosti i najvećem delu privrede smatra da se zbog nedostatka u obrazovanju iz oblasti preduzetništva, pokazuje mali interes za razvoj novih proizvoda i usluga, malo je inovacija i niska je poslovna agilnost.
Predstavnici obrazovnog sistema su ukazali da je reforma obrazovanja upravo stavila akcent na razvoj sposobnosti mladih za preduzetništvo. Izneta su pozitivna iskustva iz nastave i rada učeničkih kompanija u Arilju, Vršcu, Beogradu i drugim mestima, a što pokazuje sve bolje rezultate i iskustva u razvoju preduzetništva. Sticanju preduzetničkih kompetencija i razvoju preduzetništva kod učenika doprinosi dualno obrazovanje kao i Pravilnik o Učeničkim zadrugama.
U uvodnim izlaganjima i diskusijama ukazano je da:
- Naši stručnjaci imaju dobra teorijska znanja ali im nedostaju biznis znanja;
- Nastavnicima nedostaje stručna obuka i razvijanje njihovih preduzetničkih kompetencija;
- Treba bolje definisati pojam preduzetništva u obrazovnom procesu i razdvojiti pojmove kako se vodi biznis, a kako se razvija inovativni duh kod mladih;
- Učeničke kompanije uključiti u redovnu nastavu, a ne samo kao vannastavne aktivnosti;
- Sadržaji iz preduzetništva nedostaju kod nastavnih predmeta i u razrednoj nastavi;
- Treba istražiti koje veštine najviše nedostaju i ugraditi ih u nastavne programe;
- Treba koristiti fondove EU u istraživanju stanja i unapređivanju nastave preduzetništva;
- NT Park Zvezdara je razvio metodologiju rada sa start ap kompanijama kojom se mladima pomaže da razvijaju sposobnost preduzetništva;
- Predlaže se Privrednoj komori Srbije da populariše saradnju privrede i škola u cilju razvoja preduzetništva.
Na kraju skupa je konstatovano da je ovo bila dragocena razmena iskustava, da su rezultati veći nego što se u javnosti zna, a naročito među preduzetnicima, da se reforma obrazovanja što se tiče preduzetništva dobro odvija, da nastavne programe treba stalno usavršavati i da je potrebna stalna razmena iskustava i još šira saradnja škola i privrede.
Privreda je pozvana da uključi svoje resurse u sistem dualnog obrazovanja.
Rezime sa skupa će se objaviti na sajtovima DIS i PKS i dostaviti Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.