Rezime sa tribine Zavisnost od IKT-a
BEOGRAD, 2. jun 2016.
Društvo za informatiku Srbije i Dom omladine Beograda organizovali su tribinu „Zavisnost od IKT“.
Uvodna izlaganja o pojavi zavisnosti, uzrocima, manifestacijama i potrebnim merama za smanjivanje opasnosti od zavisnosti, izneli su uvodničari:
- dr Zoran Milivojević, psihoterapeut
- Milan Mišić, novinar
- Miljana Jovanović iz Centra za bezbedni internet
- Katarina Aleksić, nastavnica informatike
Uvodničari su ukazali:
- opasno je ako su deca u periodu kada im se formira mozak okruženi digitalnim ekranima,
- okruženje u kojem živimo podstiče zavisnost od IKT, jer posredstvom IKT sve potrebne informacije su na dohvat ruke,
- tehnološki razvoj je omogućio da je svima u džepu dostupan računar,
- toliko smo se navikli na smart telefone, da se osećamo golim, ako smo ga zaboravili kod kuće,
- postoje otvorene i skrivene zavisnosti koje se manifestuju u određenim situacija,
- postoje osobe koje su sklone zavisnostima, jer ona može da bude od droge, partnera, IKT…
- deci je potrebno što ranije postaviti digitalne granice – kada i koliko mogu da koriste IKT,
- poznato je da zemlje kao što su SAD, Kina, Južna Koreja i druge imaju centre za lečenje od IKT zavisnosti,
- uočeno je da se pojava zavisnosti najviše manifestuje kod mladih, a da sa zapošljavanjem, stvaranjem porodice i sl., zavisnost od društvenih mreža opada,
- pogrešno je mišljenje da postoji zavisnost od tehnologije. Pre svega, zavisnost je od potrebe za određenim sadržajima,
- preterana upotreba IKT nije zbog njih samih, nego je pre svega posledica nekog drugog uzroka. Ona je posledica manjka ili viška nečega u životu…
Na skupu su prikazani i rezultati „Ankete o korišćenju IKT i informatičkoj kompetenciji učenika na kraju 8 razreda osnovne škole“.
Rezultati iz Anketa pokazuju da 93% učenika koristi smart telefon i da 87% učenika ima desktop računar. Samo 1% učenika ne poseduje ni jedan od pomenutih uređaja.
Prikazani podaci o rasprostranjenoj primeni IKT su potvrda potrebe razmatranja zavisnosti mladih od IKT.