Друштво за информатику Србије, Привредна комора Србије и Удружење за електронске комуникације и информационо друштво Привредне коморе Србије организују у четвртак 20. јуна 2019. у 12:00 часова
Округли сто
Како нови школски програми доприносе развоју предузетничког духа
и иницијативности код младих генерација?
Позвани су да учествују:
- др Габријела Грујић, Министарство за просвету, науку и технолошки развој
- Владан Атанасијевић, “ComTrade” и председник УО ДИС
- Бојана Сатарић, наставник и члан Просветног савета Србије
- Зоја Кукић, Старт ИТ
- Нада Стевановић, наставница, Ариље
- Небојша Атанацковић, Унија послодаваца Србије
- Ђорђе Цветковић, „Плативоо“
- Бојан Миленковић, Научно-технолошки парк Београд
- др Небојша Васиљевић, фондација „Петља“
- Саша Клопановић, „Mainflux“
- мр. Спира Матић, “SDD ITG”
- Срђан Милосављевић, “ENEL PS”
- Јасна Ристић, ЕТШ Никола Тесла
Водитељи:
- Јелена Јовановић, Привредна комора Србије
- Никола Марковић, Друштво за информатику Србије
Скуп се одржава у Привредној комори Србије, Београд, Ресавска 15, сала 2
РЕЗИМЕ СА СКУПА
Унапређује се образовање из предузетништва
Друштво за информатику Србије и Привредна комора Србије организовали су 20. јуна 2019. године округли сто „Како нови школски програми доприносе развоју предузетничког духа и иницијативности код младих генерација”.
Циљ је био да се сагледа стање, размене искуства и предложе мере ради даљег унапређивања предузетништва младих.
Уводна излагања и своја искуства су изнели:
- Бојана Сатарић,
наставница и члан Националног просветног савета Србије, - наставница Нада Стевановић из Ариља,
- наставница Јасна Ристић из ЕТШ „Никола Тесла“,
- наставник Милан Његомир из Школског центра „Никола Тесла“ у Вршцу.
Такође, уводна излагања су имали:
- Владан Атанасијевић из ComTrade и председник УО ДИС,
- Зоја Kукић из Старт ИТ,
- Срђан Милосављевић из ЕНЕЛ ПС,
- Ђорђе Цветковић из Плативоо,
- Бојан Миленковић из НТ Парка Звездара,
- др Небојша Васиљевић директор фондације Петља
- Биљана Марић саветница Министра просвете, науке и технолошког развоја.
На почетку скупа је речено да се у јавности и највећем делу привреде сматра да се због недостатка у образовању из области предузетништва, показује мали интерес за развој нових производа и услуга, мало је иновација и ниска је пословна агилност.
Представници образовног система су указали да је реформа образовања управо ставила акцент на развој способности младих за предузетништво. Изнета су позитивна искуства из наставе и рада ученичких компанија у Ариљу, Вршцу, Београду и другим местима, а што показује све боље резултате и искуства у развоју предузетништва. Стицању предузетничких компетенција и развоју предузетништва код ученика доприноси дуално образовање као и Правилник о Ученичким задругама.
У уводним излагањима и дискусијама указано је да:
- Наши стручњаци имају добра теоријска знања али им недостају бизнис знања;
- Наставницима недостаје стручна обука и развијање њихових предузетничких компетенција;
- Треба боље дефинисати појам предузетништва у образовном процесу и раздвојити појмове како се води бизнис, а како се развија иновативни дух код младих;
- Ученичке компаније укључити у редовну наставу, а не само као ваннаставне активности;
- Садржаји из предузетништва недостају код наставних предмета и у разредној настави;
- Треба истражити које вештине највише недостају и уградити их у наставне програме;
- Треба користити фондове ЕУ у истраживању стања и унапређивању наставе предузетништва;
- НТ Парк Звездара је развио методологију рада са старт ап компанијама којом се младима помаже да развијају способност предузетништва;
- Предлаже се Привредној комори Србије да популарише сарадњу привреде и школа у циљу развоја предузетништва.
На крају скупа је констатовано да је ово била драгоцена размена искустава, да су резултати већи него што се у јавности зна, а нарочито међу предузетницима, да се реформа образовања што се тиче предузетништва добро одвија, да наставне програме треба стално усавршавати и да је потребна стална размена искустава и још шира сарадња школа и привреде.
Привреда је позвана да укључи своје ресурсе у систем дуалног образовања.
Резиме са скупа ће се објавити на сајтовима ДИС и ПKС и доставити Министарству просвете, науке и технолошког развоја.